fredag 25 februari 2011

Ratata

Ratata är en grupp jag älskade från första gången jag hörde dem. Minns den kvällen då Kaj Kindvall spelade För varje dag första gången i Poporama. Jag fastnade direkt, till skillnad från den stora massan som bara lät dem ligga på listan i det programmet någon vecka. Jag var 13 år då deras två första LP-skivor kom ut och lyssnade på båda om och om och om igen. Till den första skivan sträckläste jag alla B.Wahlströms ungdomsböcker om Dickie Dick Dickens sittandes på min säng nere i mitt rum. Flera år senare gav Ratatas musik tillbaka känslan jag hade då jag läste dem och det var en bra känsla. Ratata hade många bra låtar, framförallt lyckades jag fastna för de som inte var hits eller singlar och Natt efter Natt är en av dessa. Den är med på den underbara LP:n Jackie.

Ratata – Natt efter natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar