måndag 27 september 2010

Celtas Cortos / The Waterboys

Inlägg med samma låt med två artister :) Jag har gillat Waterboys sedan jag hörde Whole of the moon 1995, men det var 1998 med skivan Fisherman´s blues som jag verkligen fastnade.

När jag var i Spanien i somras så hörde jag låten Fisherman´s blues på radio och började sjunga med i bilen. Men insåg snabbt att det sjöngs på spanska :) Versionerna är otroligt lika och den spanska, som görs av Celtas Cortos, är alltså mycket bra den med. Celtas Cortos har gjort fler bra låtar med folkmusik-feeling. Lyssna på dem.

Jag ger er båda som Spotifylänkar och den spanska som youtube-klipp.
Kul att Waterboys fått en hitlåt igen :)

Celtas Cortos – Blues del pescador - Fisherman blues
The Waterboys – Fisherman's Blues


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar