fredag 24 september 2010

Frente!

Jag spenderade en tid i Australien 1994, vilket bl.a. innebar att jag såg hela Sveriges makalösa prestation i fotbolls-VM via TV därnere. Svenska framgångar ledde till att jag och de svenskar jag umgicks med blev populära och bjöds på drinkar :) Annars tyckte folk mest att vi liknade Ace of base, som var stora då.

Överallt hörde man anars Frentes version av New Orders låt Bizarre love triangle. En fantastiskt bra version som jag tycker slår orginalet med hästlängder. Låten var inte med på deras album så jag köpte bara singeln. Albumet hittade jag sedan i ett ställ med begagnade CD-skivor i en butik i Bollnäs. Med tanke på att "ingen" känner till Frente! i Sverige så var det en otroligt kul slump :)

Ingen spotifylänk finns så ni får hålla tillgodo med videon i halvkass kvalitet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar