måndag 18 oktober 2010

Sara Isaksson

Sveriges bästa röst den tillhör Sara Isaksson. En fantastisk sångerska som skulle kunnat varitmycket mer känd om hon bara satsat på det. Tillsammans med Rebecka Törnqvist gjorde hon en makalöst bra skiva där de tolkade Steely Dan (en av mina favoritgrupper). Det de gjorde med låtarna och det sättet de sjöng dem på (särskilt Saras sång på Fire in the hole) är värd skivans pris och mer.
Saras fina röst kan ni höra som bakgrundssångare ibland. Då lyfter hon verkligen låtarna som hon gör på Lars Winnerbäcks Jag är hos dig igen.
Mina favoritsånger med Sara är två tolkningar hon gjort av Uno Svenningsson. Farväl blir i hennes version så vacker, så vacker. Den finns ingen video till så jag ger er den enbart på Spotify. Videon blir ovan nämnda Winnerbäcklåt där Saras sköra röst får mig att smälta. Den lägger jag även en spotifylänk till.

Lyssna och njut av Sveriges bästa röst.

Sara Isaksson – Farväl
Lars Winnerbäck – Jag är hos dig igen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar