måndag 28 november 2016

Mer Så mycket bättre

Eftersom årets artister i Så mycket bättre är lite tråkiga så har jag funderat en del på vilka jag skulle vilja se i programmet.
Givetvis vore Mauro Scocco det självklara valet. Men han borde fått frågan och tackat nej ett antal gånger. Hans polare Plura var ju med och efter pratade de om detta i något av deras program och Mauro verkade inte ett dugg intresserad, Lasse Winnerbäck vore intressant också men han har blivit för pretentiös de senaste åren och lär inte heller ställa upp på något så folkligt. Sophie Zelmani tror jag skulle ha enormt mycket att berätta men jag minns henne från "sen kväll med Luuk" för en massa år sedan och hon är extremt blyg och skulle kanske tycka att det vore obehagligt.

Så vem är då min drömartist för programmet. Jo, Ola Håkansson.
Inte bara har han själv haft framgångar med Secret Service och Ola & the janglers. Han har dessutom skrivit massor av hits, som ESC-låten "en dag" som framfördes av Tommy Nilsson.
Jag tror också att han har mycket intressant att prata om. 72 år nästa år, så Tv4.. passa på att ta in en av de största vi haft i landet för att få ett mer intressant program nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar