söndag 20 november 2016

Så mycket bättre - men sämre

Så mycket bättre är en serie jag följt lite halvhjärtat genom åren. Oftast då få av artisterna har intresserat mig tillräckligt. Musikaliskt har det varit mer intressant och jag har liksom er andra njutit av Lalehs underbara versioner av andras låtar etc.

I år är en av mina stora favoriter, Lisa Ekdahl, med men de artister hon fått med sig i huset har inget intressant musikaliskt att komma med så hennes versioner har inte lockat mig, men idag så var det de andras tur att tolka Lisas låtar. Tyvärr lyckades ingen riktigt bra. men Lisa själv är en pärla. En underbar individ som har mycket vettigt och intressant att komma med. En av de bättre avsnitten jag sett genom åren men jag önskar man kom in djupare i artisterna. Lisa ärr verkligen värd det.

Nästa vecka skippar jag helt. Då är det Dannys tur att tolkas. En ointressant artist som är mindre upphetsande än väntan på att två stenar ska para sig. Danny har inget i programmet att göra. Han har inte mycket musik att komma med och det han gjort är mer för barn än för vuxna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar