fredag 2 december 2016

Mellodags - Deltävling 1 Göteborg

Nu har SvT presenterat alla deltagarna i årets Melodifestival och självklart var jag och min vän Viveka på presskonferensen. Det är hon som tagit de fina bilderna nedan.
Många kända namn i år. Störst uppmärksamhet fick tre personer; Loreen, som ju sjöng största ESC-hiten någonsin, Charlotte Perelli, som comebackar och Owe Thörnqvist, äldsta Melodifestivaldeltagaren någonsin.

Dessa tre fick så mycket uppmärksamhet så att många andra kända ansikten nästan glömdes bort av pressen. Namn som Ace Wilder, Idol-Alice, Roger Pontare etc.

Utan att ha en aning om hur låtarna är eller ens utan att veta hur en del av artisterna låter så har jag redan ett par favoriter i varje deltävling. Jag presenterar varje deltävling i varsitt inlägg, vilket gör det enklare då det hela sätter igång. Varje fredag fyra veckor framöver skriver jag vad jag tänker och tror om deltävlingarna.



Deltävling 1 - Göteborg
Adrijana
Boris René
Nano
Charlote Perrelli
Dinah Nah
De vet du
Ace Wilder

Denna deltävling verkar vara gjord för att på Perrelli till final. Många okända namn. Utöver Perelli är de enda som någon hört talas om Ace Wilder och De vet du. Men är inte svenska folket less på Perrelli? Jag tror det. Det behövs en riktigt bra låt för att hon ska till final. Nu har hon skrivit den själv tillsammans med Lars Hägglund. Lars är för mig mest känd som en av deltagarna i Schlagerfeber. Annars är det mest körsång och samarbete med Sara Varga han är känd för.
Ace Wilder har väl en rockig sång igen får vi anta och hon och De vet du får väl de unga rösterna.
Jag kommer hålla en extra tumme för Boris René och Nano då båda blev helt ignorerade av media som var på plats. Misstänker att Nano kör ett HipHop-nummer och de brukar tyvärr inte gå så bra.





Ace Wilder hoppas jag har en bra låt igen.
De Vet Du vet iaf hur man poserar. Har de chans? Vem vet?


Utan att känna till Nano hoppas jag på honom. HipHop måste få sin chans.
Charlotte blir favoriten men håller hon? Nja... hon verkar hoppas på det åtminstone.



Adrijana känner jag inte till och det krävs mycket för att hon ska lyckas.
Dinah Nah har varit med förut men vad har hon denna gång?

Sett till medias ointresse så får Boris mycket att bevisa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar