fredag 9 december 2016

Mellodags - Deltävling 2 i Malmö

Malmös deltävling saknar de största namnen. Roger Pontare är med, liksom Mariette, som ju gick bra senast hon var med i Melodifestivalen. Men utöver dessa är det oprövade namn. mest uppmärksamhet från Media på Presskonferensen fick Benjamin Ingrosso och man verkar tro att han får de unga tjejrösterna men är han bra? och är låten bra? Han har varit med och skrivit själv men jag ställer mig tvivlande till att han skulle gå vidare utan en bra låt bara för att tjejer eventuellt kan finna honom söt.
Mariette tror jag mest på. Bra senast hon var med och hon är lite edgy. Bra låtskrivare bakom hennes låt dessutom.

Edgy är dessutom Dismissed. Jag håller verkligen på dem pga detta och deras starka HBTQ-budskap. Ola Salo ligger bakom deras låt och jag har känslan av att detta kan bli den stora låten under Melodifestivalveckorna. Även om de kanske inte kommer till ESC så kan de bli de som Sara Varga och Carolina Ugglas blev; en smygare som vinner folkets hjärtan.

Lisa Ajax har jag för dålig koll på hur intresset är bland fd Idoltittare. Låten skriven av Ola Svensson och Anton Hård af Segerstad mfl. så den borde ju vara väldigt Mallovänlig.

Etzia och Allyawan verkar båda vara riktigtr trevliga människor men får nog agera statister.

Mariette är den jag tor mest på i denna deltävling.
Dissmissed - Känns mycket spännande och ser fram emot att höra dem.


Är detta en kille tjejerna och tanterna röstar fram?
Pontare såg som vanligt speciell ut på ett bra sätt :)
Lisa Ajax kan vara en outsider.
Etzia var trevlig men vet inget om henne
Allyawan vet jag inget om







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar