fredag 16 december 2016

Mellodags - Deltävling 3 i Växjö

Här har man satt ihop ett fält med ganska okända artister, troligen för att matcha fram Owe Thörnquist till final. Den äldsta deltagaren någonsin i Melodifestivalen. Han fyller 88 i mars. Han möter unga flickfavoriterna The Fooo Conspiracy som lär gå till final på sina flickfans. I övrigt hänger det nog på låtarna, vilket det ju bör göra varje gång, vilka som går vidare.

Robin Bengtsson var med i idol 2008 men har inte slagit så stort efter det. Han bytte till artistnamnet B Robin ett tag också. Jag tror inte han lyckas. Han har inte rätt karisma och inga kända låtskrivare bakom sig.

Krista Siegfrids har redan varit med i ESC, som tävlande för Finland 2013, då hon gick till final. Detta är en outsider för mig. Söt, blond sångerska som kan gå hem i alla åldersgrupper med rätt låt.

Jasmine Kara är en till som kan lyckas. Med cool attityd och en stark låt så kan hon vara en artist som smyger med till andra chansen och sedan får växa lite innan den avgörs.

Anton Hagman och Bella & Filippa måste jag erkänna att jag inte känner till alls och känner inte heller till låtskrivarna. Jag tror de får svårt.



Åldermannen Owe bör ta sig till final på sitt namn och sin klass.
The Fooo Conspiracy vet jag har unga fans, men är de bra? Det vet jag inte.


Krista Siegfrids har redan varit med i ESC, för Finland.
Jasmine Kara kan skrälla med en bra låt.
Minns någon Robin B och kan det hjälpa honom?
Anton H kanske kan locka en del flickröster!?






Bella & Filippa kanske kan locka pojkröster isf?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar