söndag 21 november 2010

Fairground Attraction

Fairground attraction slog igenom med låten Perfect 1988. Jag tyckte att låten var Ok men det var ingen direkt favorit. Jag vet inte vad som fick den att fastna och vad som ledde till att jag köpte CD:n. Tror det kan ha varit för att en tjej jag gillade spelade och pratade om de hela tiden, men det var så länge sedan så jag kanske minns fel. Perfect är nu en låt jag fortfarande gillar men den var långt från bäst på CD:n. Tidigt fastnade jag för låten Clare. Även här vet jag inte varför. Kanske för att Eddi Readers röst aldrig låtit så bra som den gjorde i den låten eller för att det helt enkelt är en fruktansvärt bra låt. Hela skivan "First of a million kisses" ligger mig varmt om hjärtat och är en sådan skiva jag aldrig kan lyssna klart på. Nästan varje låt är så bra att jag spelar om låtar direkt efter jag hört dem och då hinner jag aldrig komma till slutet av den :)
CD:ns omslag (som ni ser upp till vänster) kläds med en bild av den fantastiska fotografen Elliott Erwitt. Bilden i orginal kan ni se här:
http://theonlinephotographer.typepad.com/.a/6a00df351e888f88340120a6c485e0970b-800wi

Fairground Attraction – Clare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar