tisdag 16 november 2010

Planet P

Jag hade en granne när jag var ung som alltid köpte LP-skivor med artister som ingen annan kände till. Ibland tror jag att han gjorde det mer för att vara speciell och udda än för att han verkligen gillade musiken. Trots detta lyckades han ibland hitta riktigt bra musik; Fixx, Blanket of secrecy och Planet P för att nämna några av de riktigt bra artisterna.
Planet P leddes av den förre Rainbow-medlemmen Tony Carey (som senare hade en solohit med A fine, fine day som kommer med i bloggen längre fram). I början av 80-talet gjorde de två skivor som var helt OK. Ser på Wikipedia att de gett ut tre skivor i slutet av 00-talet men de har jag inte hört. Why me? var deras stora hit och för mig är detta en av 80-talets allra bästa låtar.

Planet P Project – Why Me?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar