tisdag 23 november 2010

The Lotus Eaters

I början av 80-talet kom en hel del underbara sommarplågor från England, låtar som man för alltid förknippar med sommar. Style Council och Dream Academy är två exempel på grupper som gjorde sådana låtar. Men de som gjorde det bäst och som gjorde en låt jag älskat ända sedan 1982 så den kom var The Lotus Eaters. The first picture of you var den mest spelade låten på engelsk radio 1983 och även i Sverige blev det en liten hit. Tror dock de flesta här hemma glömt bort den nu men för mig väcker den alltid känslor från de första somrarna som tonåring och den frihet och glädje jag då kände.
Den fungerar även när det inte är sommar. Nu när jag lyssnar på den en sen vinterkväll är den som en mjuk filt som sveper in mig och värmer mig och mitt hjärta. Detta är pop då det är allra bäst.

The Lotus Eaters – The First Picture Of You

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar